Narzędzia, które wykorzystuje/wykorzystywałem/polecam w pracy zdalnej:
Komunikacja
Skype dla firm – komunikator głosowy i tekstowy pozwalający na współdzielenie białej tablicy, organizowanie telekonferencji, udostępnienia pulpitu i plików. Podstawowe narzędzie do pracy zdalnej w zespole. W połączenie z pakietem biurowym Office jest bardzo dobrym narzędziem do zarządzanie spotkaniami i wykonywanymi zadaniami.
Google Hangouts – komunikator tekstowy pozwalający na połączenia głosowe i video. Do działania potrzebuje aktywnego konta Google. Działa z poziomu przeglądarki.
Zarządzanie czasem pracy
TBC
Przechowywanie i współdzielenie dokumentów
Dropbox/iCloud/Google Drive/OneDrive – “dysk w chmurze”. Pozwalają na współdzielenie plików pomiędzy członków zespołu. Każdy z wymienionych a wersję darmową okrojona pod kątem pojemności i funkcjonalności. Idealne rozwiązanie do przekazywania dużych plików w zespole lub backup dysków lokalnych. Uwaga: do tworzenia kopii zapasowych i przekazywania plików używaj tylko i wyłączenie narzędzi dostarczonych przez pracodawcę. Poprzez używanie nieautoryzowanych narzędzi, narażasz siebie, pracodawce i klientów na problemy związane z bezpieczeństwem.
Microsoft SharePoint – platforma wspierające zarządzenia, współdzielenie, kontrole zmian informacji pomiędzy użytkownikami sieci korporacyjnej. Rozwiązanie najczęściej spotkanie w korporacjach. Duże możliwości. Od tworzenia portali intranetowych, aż po proste współdzielenie dokumentów.